lördag 28 oktober 2017

Morgonläge

Oj så skönt det är att slappa i soffan den här morgonen. Det var länge sen kaffemuggen smakade så gott, elden sprakade så härligt och ljusen lyste så fint. På teven tipsar kocken om helstekt kyckling med en annorlunda potatisgratäng till...snålvattnet rinner. Men tanken att laga till något liknande i detta hus en dag som denna finns inte. Mitt knä tycker att det skulle kännas alldeles för jobbigt.

Igår var det modevisning på Olympia, Klippverkstan hade frisyrshow och Första Intrycket visade kläder. En rolig kväll som vanligt, massor av snygga kläder och mannekänger som bjöd på sig själva. Själv försökte jag skrida fram på catwalken så graciöst jag kunde, det gick sådär då mitt knä inte tycker om snabba klädbyten, vändningar för att visa kläder från olika håll....de sista fyra klädbytena fick kryckorna hänga med upp på scenen. Tacksam att jag varit klok nog att ta med dem om utifall att mitt knä skulle börja bråka och nu blev det ju om utifall. Kände i alla fall att mitt leende inte var helt naturligt där på slutet då jag mest av allt ville grimasera....Men alla andra fantastiska modeller gjorde verkligen modevisningen till en succé! Jag kan tänka mig den trötthet som infinner sig hos arrangörerna en dag som denna...det arbete de lägger ner för att ordna detta är helt enkelt fantastiskt. Men jag skulle tro att de är rätt nöjda också med tanke på den uppskattning publiken och alla modeller visar. 

Själv känner jag mig också nöjd trots mitt skitknä....det jag fick visa upp var väldigt snyggt och skönt! Många plagg fick följa med hem, nu ska jag bara fundera hur stor del av lönen som ska satsas på nya kläder och hur mycket som ska lämnas åter. 

Mitt knä idag då? Jo nattens vila har gjort gott, svullnaden har gått ner och jag kan gå hyfsat utan kryckor igen. Men jag har tandvärk....fast inte i någon tand utan i knäet....lite smärtstillande på det här så är jag på banan igen....och  kanske en kaffemugg till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar