söndag 13 maj 2018

Jag brukar titta in på "den här dagen" på facebook lite då och då för att se vad jag sysslat med under tidigare år. Konstaterar att de allra flesta av mina inlägg på ett eller annat sätt handlat om ju-jutsu....träningar, graderingar, tävlingar, träningar....allt i en evig loop....under många år.

Faktum är att jag saknar det livet en del, inte för att jag var aktiv på mattan men att finnas med under träningar och alla tävlingsförberedelser har betytt mycket för mig. Framför allt alla vänner jag har fått genom att sitta bredvid mattan och titta, det har varit det bästa av allt. Tack och lov finns de kvar, även om jag inte träffar dem särskilt ofta numera, men ibland händer det.

Jag får hoppas på sommaren när sonen kommer hem ett tag igen, förhoppningsvis drar han på sig sin gi då och kastar iväg lite på mattan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar